söndag 11 mars 2012

texture

Jag har äntligen lyckats med att smälta ihop två bilder i  Photoshop, varav den ena är min bild och den andra är en texture; simplicity från Kim Klassen. Jag har gjort detta förut med en app; blender, i iphonen och ipaden. Hur lätt som helst. I photoshop är det inte alls lika lätt, men jag ville lära mig det där också, för att kanske ha lite mera kontroll, inbillar jag mig, och för att kunna lägga på flera lager, i blender kan man bara ha två. 
Bilden här är ett gammalt vackert vattentorn i Prenzlauerberg i Berlin som jag tog i höstas.

3 kommentarer:

  1. Det blev fint Gunnel, härligt att du inte gav dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa-Christine! Ja, det kändes bra att jag lyckades lösa det!

      Radera
  2. En stor bit envishet gäller, men också nyfikenhet - du har båda!!

    SvaraRadera